روابط عمومی
کیفیت و اهمیت ارتباطات یکی از اصل های پذیرفته شده مدیریت و سرآغاز ایجاد واحد روابط عمومی در سازمان هاست، واحد روابط عمومی سازمان به نوعی سخن گوی سازمان و مسئول برقراری ارتباط با محیط بیرونی و درون سازمانی می باشد.
به عبارت دیگر انجام فعالیت های مستمر به منظور ارائه یک چهره مناسب و قدرتمند از سازمان بوده که به مردم کمک می کند تا درک و فهم مناسبی از خدمات سازمان داشته باشند.
از آنجایی که سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با عموم مردم در بحث خدمات رسانی حمل و نقلی و تامین ایمنی تردد در معابر در ارتباط است، و از طرفی روابط عمومی وظیفه نزدیک کردن اذهان عمومی به واقعیت در سازمان را عهده دار است، بنابراین برای تنویر افکار عمومی به سمت و سوی اهداف و چشم اندازهای سازمان، این حوزه با برقرار کردن ارتباط دوسویه و هدفمند با بیرون از سازمان از طرق مختلف عمده فعالیت های سازمان را به روش های ملموس، قابل درک و عامه پسند در اختیار دیگران قرار می دهد، مجموعه این فعالیت ها که به نوعی با اخبار، نوشته های مکتوب و فرهنگی، عکس، انیمیشن و تبلیغات محیطی ارائه می گردد، عموم مردم در سنین و جایگاه های شغلی متفاوت را هدف قرار داده است.
برنامه ریزی ، تدوین و اجرای استراتژی های روابط عمومی به شرح زیر است:
v ارتباط و پاسخ به سوالات رسانه ها، شهروندان و سازمان های دیگر
v جمع آوری و تجزیه و تحلیل پوشش رسانه ای
v نگهداری و به روز کردن اطلاعات در وب سایت سازمان
v رسیدگی به استعلام از مردم، مطبوعات و سازمان های مربوطه
v ارتباط موثر با رسانه و تنطیم وقت برای انجام مصاحبه و پاسخ به پرسش خبرنگاران
v نظارت بر محتوای درج شده در کانالهای اطلاع رسانی سازمان
v تهیه عکس، اسلاید و فیلم از فعالیت های سازمان و ایجاد آرشیو سمعی و بصری
v تهیه فیلم و تیزرهای آموزشی و فرهنگی در حوزه حمل و نقل عمومی و ناوگان درون شهری
v همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه ها.
v انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی نمودن آن به مسئولان و دریافت بازخورد آن جهت ارائه به کارکنان
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: