جوابیه
جوابیه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس در خصوص "بالا گرفتن گلایه ها از وضعیت حمل و نقل شهری"
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر؛ پیرو انتشار خبری در فضای مجازی و نیز نشریه ندای هرمزگان در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در ساعتی از شبانه روز به آگاهی میرساند؛
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر؛ پیرو انتشار خبری در فضای مجازی و نیز نشریه ندای هرمزگان در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در ساعتی از شبانه روز به آگاهی میرساند؛
در حال حاضر و به خاطر ماه پر خیر و برکت رمضان، و همچنین در آستانه عید سعید فطر و نیز روزهای پایانی هفته، بسیاری از شهروندان ساعات بعد از افطار را برای خرید و رسیدگی به امور خود انتخاب میکنند که باعث افزایش تردد خصوصا در مرکز شهر میشود.
این افزایش تردد، افزایش ترافیک و افزایش تقاضای سفرهای درون شهری با تاکسی و اتوبوس را به دنبال خواهد داشت.
که با توجه به حجم بالای این تقاضاها و ترافیک مضاعف شهری، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در برخی ساعات امری طبیعی است.
اما در خصوص گزارش خبرنگار روزنامه ندای هرمزگان باید گفت که در اینجا دو بحث مجزای تاکسی و اتوبوس مطرح است، در مورد اتوبوس ها این نکته قابل توجه است که در روزهای پایانی سال که اوج تردد و ازدحام در طول سال میباشد، سازمان با تمام ظرفیت و با برنامه ریزی و عملکرد خوب خدمات اتوبوسرانی مناسبی را ارائه داد که خوشبختانه هیچ گونه شکایت و یا عدم رضایت شهروندان را به دنبال نداشت.
اما در حال حاضر و با توجه به افزایش دمای هوا و نیاز به استفاده از کولر در وسایل نقلیه، تعدادی از اتوبوس ها نیاز به تعمیرات سرویس سرمایشی و اورهال دارند. که به دلیل نبود برخی از تجهیزات مورد نیاز و مناسب در بندرعباس و لزوم تامین از دیگر استانها، انجام این امر کمی با تاخیر مواجه شده است.
از طرفی با بازگشایی مراکز علمی و تکلیف شهرداری از طرف مقامات ارشد حاکمیتی در استان مبنی بر اختصاص تعدادی از ناوگان اتوبوس به دانشگاه هرمزگان و کاسته شدن از ظرفیت موجود ناوگان اتوبوسرانی؛ در کمبود اتوبوس ها در ساعات پیک تردد بی تاثیر نبوده است.
همچنین سازمان برای رفع مشکل تردد شهروندان گرامی از ساعت ۸ شب و با خنک شدن هوا نسبت به ساعات روز؛ اتوبوس هایی که کولر ندارند را نیز برای رفاه و عدم معطلی همشهریان وارد چرخه میکند.
و به این ترتیب تا ساعت ۱۱ شب ۲۵ دستگاه اتوبوس کار خدمات دهی را در بسیاری از نقاط اصلی شهر بر عهده دارند.
موضوع دوم تاکسی های عمومی بندرعباس است، که علاوه بر فرسوده بودن و رسیدن سن ناوگان تاکسیرانی به ۱۴ سال شاهد ظرفیت محدود این ناوگان نیز هستیم، که سازمان حمل و نقل پیگیر دریافت تسهیلات کم بهره برای رانندگان جهت نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی میباشد. که به دلیل عدم توجه به سختی شغل تاکسیرانی، و عدم ارائه تسهیلات و خدمات مناسب به این قشر زحمتکش به تدریج از تعداد ناوگان کاسته میشود.
اما، برای جبران کمبود تاکسی و تعداد محدود این ناوگان طی برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان رانندگان زحمتکش موظف شده اند بصورت شیفتی تا ساعتی از شب به فعالیت خود ادامه دهند.
اما درباره موضوع اسنپ که در این گزارش به آن پرداخته شده، گفتنی است؛ در سراسر کشور و بر اساس مجوزهای کسب و کار مجازی، شرکت های تاکسی اینترنتی هیچ گونه مجوزی از سازمان حمل و نقل اخذ نمیکنند و تاکسی های اینترنتی و تلفنی هیچ کدام تحت نظر سازمان نیست و بار حمل و نقل عمومی در بندرعباس بر دوش تاکسی و اتوبوس های تحت نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری است.
شایان ذکر است؛ سازمان حمل و نقل شهرداری هیچ گونه واگذاری و یا قرارداد با شرکت ها و صنایع خصوصی جهت جابجایی پرسنل نیروهای این شرکت ها و یا اجاره اتوبوس به هیچ ارگانی را در حال حاضر ندارد. لذا این مطالب معمولا زاییده اذهان و شایعه بوده و چنین اخباری را قویا تکذیب میکند.
نظر دهید