اوقات شرعی
تقویم
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 187
 بازدید امروز : 46
 کل بازدید : 19293
 بازدیدکنندگان آنلاين : 2
 زمان بازدید : 0/1406
روابط عمومی فرهنگی

روابط عمومی

 

هدف
 

برقراری ارتباط متقابل بین مردم و مسیولین و جلب همکاری وبسط تفاهم عمومی ، آگاهی مردم از عملکرد دستگاه متبوع، آماده نمودن اذهان عمومی در اجرای طرحها و برنامه ها و ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی کارکنان در چهارچوب ضوابط و معیارهای نظام جمهوری اسلامی ایران

 

جایگاه روابط عمومی

روابط عمومی بدلیل ماهیت خاص خود و ضرورت ارتباط مستمر، زیر نظر مستقیم بالاترین مقام مسئول دستگاه متبوع قرار دارد.

 

تعاریف

1- روابط عمومی عبارت است از هنری که به کمک آن می توان موسسه، سازمان وفرد را مورد علاقه و احترام کارمندان و مردمی که با آن سر و کار دارند قرار دارد.
2- روابط عمومی فن و هنری است که از علوم متعددی بهره می گیرد.
3- روابط عمومی عبارت است از داشتن رابطه خوب با دیگران.
4- روابط عمومی عبارت است از تلاش های یک سازمان جهت کسب همکاری مردم و گروه های دیگری که برای آن سازمان اهمیت دارند.
5- روابط عمومی عبارت است از اقدام به کارهایی، جهت افزایش و تقویت
  رابطه با مردم.
6- روابط عمومی عبارت است از انجام کار خوب و مفید و بیان و تبلیغ این اقدامات.
7- روابط عمومی عبارت است از چشم، گوش و دهان یک سازمان.
8- روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان است.
9- روابط عمومی بازوی یک مدیر سازمان در امر ارتباط و استقرار حسن نیت و تفاهم در مجموعه متبوع می باشد.
10- مدیران سازمان چنانچه بپذیرند که بخشی از وظایف آنها برقراری ارتباط با گروه های داخلی و خارجی سازمان است، روابط عمومی
  از سوی آنها چنین وظیفه ای را به انجام می رساند که این امر مستلزم قبول و پذیرش روابط عمومی و بها دادن به آن و در اختیار گذاشتن امکانات مادی و معنوی است.


اهداف روابط عمومی

1-  ایجاد بستر تفاهم، همکاری و جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی درون و برون سازمان

2-  جلب مشارکت و همفکری همه جانبه مخاطبان در تصمیم سازی و تصمیم گیری های سازمانی

3-  توسعه و ساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی در چارچوب وظایف سازمان

4-  ایجاد بستر مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین سازمان و مخاطبان آن

5-  تثبیت، تقویت و کمک به زمینه سازی تحقق سیاست های اجرایی سازمان

6- پیش بینی بحران های بالقوه و کمک به پیشگیری از وقوع آنها در حوزه فعالیت های سازمان

7-  مشارکت در رفع مشکلات و حل مسایل سازمان

8-  ارتقای سطح دانش و آگاهی های عمومی در راستای اهداف سازمان

 

وظایف روابط عمومی

1- انعکاس و تشریح دیدگاه ها، سیاست ها و برنامه های سازمان

2- اجرای سیاست های خبری، تبلیغاتی، انتشاراتی و مطالعاتی سازمان

3- ایجاد ارتباط مبتنی بر حسن تفاهم مردم، نهادهای اجتماعی و مسوولان سازمان با استفاده از فنون و رسانه های جدید.

4- تهیه و تدوین اخبار، بیانیه، اطلاعیه، آگهی و پیام های سازمان و اقدام به انعکاس آن در رسانه های گروهی

5-  انعکاس طرح ها و سیاست های اجرایی و عملکرد سازمان به جامعه مخاطب

6- برنامه ریزی و همکاری در جهت برگزاری کنفرانس ها، سمینارها، جشنواره ها، مصاحبه ها و بازدید های استانی و کشوری

7-  بررسی مطالب منعکس شده در رسانه های گروهی در رابطه با عملکرد سازمان و ارائه نقطه نظرات مناسب به مراجع ذیصلاح

8- تشکیل و همکاری با ستادهای ویژه برگزاری مراسم و مناسبت های ملی در سازمان

9- ایجاد سیستم اطلاع رسانی و اطلاع یابی

10- انتشا نشریات ادواری و موردی در سازمان در قالب های آنلاین و چاپی

11- برقراری ارتباط مستمر و منظم با دیگر مراکز و سازمان ها و نهادها

12- سیاستگذاری، برنامه ریزی و هماهنگی به منظور برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حیطه وظایف سازمان در داخل و خارج از کشور

13-  تهیه و تدوین و اجرای پروژه های مطالعات مربوط به فعالیت های سازمان