روابط عمومی

 

کیفیت و اهمیت ارتباطات یکی از اصل های پذیرفته شده مدیریت و سرآغاز ایجاد واحد روابط عمومی در سازمان هاست، واحد روابط عمومی سازمان به نوعی سخن گوی سازمان و مسئول برقراری ارتباط با محیط بیرونی و درون سازمانی می باشد.

به عبارت دیگر انجام فعالیت های مستمر به منظور ارائه یک چهره مناسب و قدرتمند از سازمان بوده که به مردم کمک می کند تا درک و فهم مناسبی از خدمات سازمان داشته باشند.

از آنجایی که سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با عموم مردم در بحث خدمات رسانی حمل و نقلی و تامین ایمنی تردد در معابر در ارتباط است، و از طرفی روابط عمومی وظیفه نزدیک کردن اذهان عمومی به واقعیت در سازمان را عهده دار است، بنابراین برای تنویر افکار عمومی به سمت و سوی اهداف و چشم اندازهای سازمان، این حوزه با برقرار کردن ارتباط دوسویه و هدفمند با بیرون از سازمان از طرق مختلف عمده فعالیت های سازمان را به روش های ملموس، قابل درک و عامه پسند در اختیار دیگران قرار می دهد، مجموعه این فعالیت ها که به نوعی با اخبار، نوشته های مکتوب و فرهنگی، عکس، انیمیشن و تبلیغات محیطی ارائه می گردد، عموم مردم  در سنین و جایگاه های شغلی متفاوت را هدف قرار داده است.

 

برنامه ریزی ، تدوین و اجرای استراتژی های روابط عمومی به شرح زیر است:

v      ارتباط و پاسخ به سوالات رسانه ها، شهروندان و سازمان های دیگر

v      جمع آوری و تجزیه و تحلیل پوشش رسانه ای

v      نگهداری و به روز کردن اطلاعات در وب سایت سازمان

v      رسیدگی به استعلام از مردم، مطبوعات و سازمان های مربوطه

v      ارتباط موثر با رسانه و تنطیم وقت برای انجام مصاحبه و پاسخ به پرسش خبرنگاران

v      نظارت بر محتوای درج شده در کانال‌های اطلاع رسانی سازمان

v      تهیه عکس، اسلاید و فیلم از فعالیت های سازمان و ایجاد آرشیو سمعی و بصری

v      تهیه فیلم و تیزرهای آموزشی و فرهنگی در حوزه حمل و نقل عمومی و ناوگان درون شهری

v      همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه ها.

v      انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی نمودن آن به مسئولان و دریافت بازخورد آن جهت ارائه به کارکنان